Jeżeli denerwujesz się na podwyżki cen paliwa, być może raczysz zaciekawić się tym zagadnieniem, iż istnieje opcjonalny sposób na tankowanie wozu, jaki jest lepszy dla środowiska, dla silnika oraz dla budżetu, bo kosztuje około połowy cena benzyny oraz oleju napędowego.
Chodzi o gaz. W obliczu tych sporych zalet nasuwa się pytanie, czy faktycznie należałoby przebudować samochód pod tym kątem? Spójrzmy!
Przerobienie wozu na gaz – zalety
Nadrzędną zaletą konwersji wozu jest redukcja cen paliwa, którą można obniżyć o około 40%. Wynika to z faktu, że LPG podlega o wiele niższemu zużyciu paliwa aniżeli benzyna i olej napędowy oraz chociaż jest mniej wydajny (około 15% do 20%) – redukcja kosztów z nawiązką to rekompensuje.
Piotr Marzec Kraków
Jeśli przerobisz pojazd, będziesz posiadać prawo do obniżenia podatku drogowego, bowiem państwo sprzyja takim rozwiązaniom, z racji tego, że gaz paliwo spalające się w sposób czystszy. Spalając się wytwarza mniej cząstek ciągle korzystających z oferty naszej firmy, a zatem może rzeczywiście przedłużyć witalność wielu silników.
Ponadto wozy napędzane LPG wydzielają:
• 14% mniej emisji CO2 aniżeli samochody benzynowe,
• 10% mniej niż silniki diesla,
• wytwarzają 50% mniej tlenków azotu aniżeli benzyna,
• wytwarzają 20% mniej tlenków azotu aniżeli olej napędowy.
Jak więc widać są w zasadzie sporo lepsze dla otoczenia. Tym o wiele bardziej, jeżeli jeździsz jednym z mniej ekonomicznych wozów, widzisz dziś bez owijania w bawełnę, że zdecydowanie warto rozważyć konwersję wehikułu na gaz. Te wszystkie wyżej wymienione dowody przemawiają za tym w bezceremonialny sposób.