Reklama dzieli się na różnorodne typy, które kategoryzuje się ze względu na jej zastosowanie jak także na to do jakiej grupy internautów ma być ona wycelowana. W związku z tym faworyzuje się na przykład reklamę audio, naoczną lub audiowizualną, jak też wiele innych, jednakowoż statystyki wskazują wyraźnie, że na ludzi najodpowiedniej funkcjonuje reklama wizualna, nawet jeśli nie są oni wzrokowcami. Reklama wizualna z kolei podlega następnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty czy ulotki, jednak nie tylko – wstępuje w to naturalnie również reklama telewizyjna czy internetowa przez nagrywane i emitowane filmiki. Pomimo, że teraz większość ludzi ma dostęp do Internetu oraz sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to dalej na wysokim poziomie popularności i skuteczności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek oraz plakatów, jakie dostają się bezpośrednio do rąk prawdopodobnego kontrahenta albo wprost bombarduje się go nimi na ulicach, w punktach sprzedaży oraz wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
Opracowanie strategii marki
Ta szablonowa reklama pewnie zawsze będzie atrakcyjna, a wszystko w następstwie tego, że najswobodniej trafia do niezainteresowanych pozornie kontrahentów. Sposoby na dotarcie do kontrahenta, oczywiście ewentualnego konsumenta są bardzo różnorodne. Są tacy, którzy wyraźnie wyspecjalizowali się w tej dyscyplinie oraz niezmiernie dobrze wiedzą z jakim produktem powinni kierować się do jakiej wspólnoty osób oraz w jaki sposób, a w takim razie jaką formę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że konkretny rodzaj reklamy nie trafi do odbiorców, bo wybraliśmy najzwyczajniej w świecie zły model, z drugiej witryny bywają takie typy reklam, które trafią do każdego. Do takiego typu reklamy przystają na przykład ulotki, plakaty lub billboardy marketingowe.